Aktiviteter / Familiedag 2019

Familiedag 2019

JUNI 2019

Dage som denne, er så vigtige. Det betyder meget for børn - og voksne, at mødes med andre, som dele de samme livsvilkår. Vi plejer at sige, at dagen er sjov, men den er ikke for sjov!
 Derfor skal der lyde en kæmpe stor tak til alle, som gør dagen mulig. Tak til alle de frivillige som knokler, en vis legemsdel ud af bukserne, for at gøre dagen til noget særligt. Og tak til vores støttemedlemmer og sponsorer som gør dagen til en realitet.

Igen i år deltog rigtig mange familier på familiedagen, som i år havde MUSIK som tema. Og sikke en masse lækker larm vi fik lavet.

Den røde løber bød alle velkommen og et VIP område var lavet til alle vores Very Important Persons (de skønne unger). Her blev der sat hår og lagt make-up. De blev pyntet som seje rockstjerner og var klar til fotografen på den røde løber. Amalie tog de sejeste billeder, som blev printet ud, påført en autograf og så ellers op på vores Wall of Fame. En ting er sikkert, vi har mange superstjerner i PND Foreningen.

STOPM workshop med Marcus og Amalie var fantastisk. På kort tid lærte børnene at spille 2 melodier, på koste, spande og papkasser og gav et brag af en koncert, for et begejstret publikum.

I det kreative værksted blev der malet på egne STOPM trommer og raslepinde. Der var også en masseproduktion af super flotte tegninger, som pyntede på væggene.

PND foreningens ambassadør Chapper kom forbi og lavede et fantastisk musikalsk show for os. Sammen med hans makker Christoffer blev alle godt underholdt med sang og musik og masser af sjov. Chapper sluttede af med, at tegne seje tegninger til alle børnene. Og var selvfølgelig en tur på den røde løber (Han er jo også vores VIP).

Som noget nyt kunne vi præsenterer bObles på vores familiedag. Anna som er elefantfører fra bObles gav gode råd og idéer til hvordan vi kommer hele vejen rundt på de sjove skumfigurer i ”jorden er giftig” , samt hvordan vi får optimal glæde af vores nye aktivitet. Det er helt sikkert, at det var en kæmpe succes og en kæmpe glæde, at se at de mindste i foreningen nød det farverige univers.

Traditionen tro bød dagen på rundbold, hoppeborg, masser af slush ice og popcorn og selvfølgelig de legendariske store slikposer.

Søndag morgen, da mor og far pakkede bilerne, stod vores Tante Tut klar, med en frisk omgang morgengymnastik. Denne gang i nyt outfit og et hjemmelavet zumba program.

TAK til alle, for denne gang. Det er altid en kæmpe fornøjelse, at ses igen og dele vores viden og erfaring og bare nyde, at alle ungerne har en fest. (IKKE på trods, men fordi PND) TAK til alle, som gør et kæmpe arbejde, for at vi kan mødes. Det var en fantastisk weekend, som betyder ubeskriveligt meget for os.