Aktiviteter / Forældredag 2011

Forældredag 2011

/ Generalforsamling

Lørdag den 24. septemper mødtes Foreningen i Tårs i Nordjylland. Det var blevet tid til årets generalforsamlig / forældredag. Vi blev mødt af en stor gæstfrihed, det var fantastisk at mærke den støtte lokalsamfundet giver vores lille forening. Takket være vores venner i Nord blev alt mad og drikke på dagen sponsoreret, og lokalet blev uden beregning stillet til rådighed. Det er jo uvurderligt med sådan en opbakning, - så stor tak til alle jer der hjalp PND.

Det eneste vi kunne have ønsket mere, var flere fremmødte. Det var desværre ikke mange der havde fundet vej til Tårs. I alt var vi 8 deltagere, men ikke destromindre blev det en rigtig hyggelig dag. Det var som altid givende at være sammen med andre, som går igennem de samme udfordringer.

På Generalforsamlingen blev der skiftet nogle pladser ud i bestyrelsen, det blev et rent kvindehold som alle glæder sig til det nye års projekter. – referat fra generalforsamlingen kan læses her.

Psykolog Grethe Petersens planlagte foredrag om familielivet med kronisk sygdom blev, fordi vi var så få, nærmest en workshop, hvor snakken gik rundt om bordet. Grethe lagde meget vægt på vigtigheden i at kunne pendle i mellem at være i virkeligheden, som tærer på kræfterne og være i drømmen, som giver os kræfter. Hvis vi husker på at være begge steder, så fungerer vi bedst. Vi skal derfor huske at trække på vores omgivelser og tage i mod den hjælp vi kan få, så vi kan lade op og samle kræfter til en ny omgang i virkeligheden. - I alt et rigtig godt foredrag. Vi modtog en dvd lm af Grethe, som handler om pårørendes håndtering af radikale ændringer af familiens livssituation og vilkår. Den kan lånes - kontakt foreningen hvis I ønsker dette.